גינה פור יו

טיפים להצללת הגינה

הגינה היא אחד המקומות המיוחדים ביותר בבית – היא מאפשרת לנו ליהנות מאווירה של חיק הטבע ועדיין להרגיש בבית. היא מאפשרת לנו לנוח, לארח, לשחק, להשתזף, לבלות עם המשפחה, ואפילו לטפח את כישורי הגינון שלנו. כמו חללים אחרים בבית, נרצה שהגינה שלנו תהיה מעוצבת, נוחה וכמובן מוצלת.

 אחד האתגרים הגדולים הניצבים בפנינו בעת עיצוב הגינה הוא מזג האוויר. בחורף, נרצה להבטיח הגנה מפני רוחות עזות ומשקעים. בקיץ לעומת זאת, נרצה הרבה צל והגנה מרבית מפני השמש הלוהטת. מפני שהקיץ הוא העונה השלטת בארץ, חשוב למצוא פתרונות הצללה שיתאימו לצרכים שלנו ולאופי הגינה שלנו.

אפשרויות הצללה לגינה מגיעות במגוון צורות ועיצובים:

פשוט וקל – שמשיה

אחד הפתרונות הפשוטים ביותר הוא שמשיה. שמשיה היא פריט ריהוט לכל דבר, ולכן נקפיד לבחור שמשיה איכותית מחומרים שיוכלו לעמוד בעוצמת השמש החזקה ולחסום קרינה מסוכנת. שמשיות לגינה מגיעות במגוון צורות ועיצובים, וחשוב לזכור שאחד היתרונות המרכזיים שלהן הוא ניידות. מצד אחד, השמשייה צריכה להיות כבדה מספיק בכדי לעמוד אל מול רוחות חזקות, ומצד שני היא צריכה להיות בנויה באופן שיאפשר לנו להזיז אותה בקלות ממקום למקום. לכן, מומלץ לבחור שמשיה לגינה שיהיה לנו נוח להזיז, ושתתאים מבחינה עיצובית לכל מקום בגינה. אחד הפתרונות הפרקטיים ביותר הוא שמשיה בהירה עם גלגלים.

פרגולה קבועה צמודת קיר

פרגולה צמודת קיר הינה אחד הפתרונות הנפוצים ביותר להצללת הגינה. היא קבועה ויציבה, אין צורך להזיז אותה, והיא חלק בלתי נפרד מהנוף העיצובי של הגינה. רוב הפרגולות עשויות מעץ או מאלומיניום. פרגולות מעץ לרוב זולות יותר ודורשות טיפוח לאורך זמן, ולעומת זאת פרגולות מאלומיניום אינן מצריכות טיפוח והן עמידות יותר לנזקי מזג האוויר. כאשר נבחר בפרגולה קבועה, נקפיד לבחור בעיצוב שיתכתב עם שאר הגינה והבית מכיוון שהפרגולה היא גדולה, נראית לעין, ומכתיבה את הטון של הגינה.

פרגולה קבועה עצמאית

פרגולה לא חייבת להיות צמודה לקירות הבית, אלא יכולה גם לעמוד בפני עצמה. לרוב, פרגולה קבועה מסוג זה תעמוד במרכז הגינה ותתאים יותר לגינות גדולות. בעת הקמת גינה עם פרגולה קבועה עצמאית, נקפיד לוודא שקורות הבסיס שלה מקובעות בקרקע או בבטון על מנת להבטיח יציבות אל מול רוחות וכוחות טבע אחרים.

הצללה דינאמית

פתרון המשלב את היתרון הדינאמי של השמשייה ואת היתרון העיצובי וגדול הממדים של הפרגולה, הינו מנגנון הצללה שניתן לשלוט בו בהתאם לצורך. קיימים סוגים שונים של מנגנונים המאפשרים לנו דינאמיות עיצובית ופרקטית. כך, אם נרצה לשמור על מראה עדכני ועם זאת קלאסי, נבחר בפרגולה חשמלית מתקפלת שנוכל לפתוח ולסגור בהתאם לצורך שלנו. פתרון אפשרי נוסף הוא התקנת סוכך, שיאפשר לנו לשלוט בכמות הצל, אך יעניק תחושת עיצוב פשוטה יותר מאשר זו של הפרגולה.

 

שיתוף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
פוסטים נוספים

עשוי לעניין אותך:

מהו עיצוב מודרני

עולם העיצוב מתפתח בקצב מסחרר והוא כובש הן את חללי החוץ והן את חללי הפנים של הבתים והמשרדים שלנו. כך, בין אם מדובר בגינה ובין

קרא עוד »

עיצוב גינות יוקרה

אחת מההנאות הגדולות שמוכרות לכול בעל גינה היא השינוי שהגינה עוברת, השינוי שבפריחה ובגדילה, ואף בנשירה ובצמצום של החורף, גינה מתוכננת היטב ומתוחזקת כראוי לצמחייה

קרא עוד »

השקעות נדלן שכוללת גינה

גינה היא נכס יקר לכל נכס. ניתן להשתמש בו למטרות אסתטיות, או שהוא יכול לשמש כהרחבה של חלל המגורים. גינות הן השקעה פופולרית עבור בעלי

קרא עוד »
דילוג לתוכן