דקים לחצר הבית

דקים הם אלמנט עיצובי ושימושי לחצר של הבית, על שפת בריכת שחייה, על מרפסת גג ועוד. הנה כמה דברים שכדאי לדעת על בחירה והתקנה של הדקים ועל תחזוקה נכונה שלהם.

התקנת דקים הפכה להיות דבר נפוץ בשנים האחרונות, בפרט לאור התחליפים הזולים שאפשר למצוא היום. הביקוש להם נובע מהעובדה שהם מהווים אלמנט דקורטיבי מצד אחד ומצד שני הם גם שימושיים ופרקטיים. מסיבה זו, הם יכולים להעלות את הערך של הבית; אם אתם מתכוונים להשכיר או למכור את הבית שלכם, הם בהחלט מאפשרים לכם לדרוש סכום גבוה מהממוצע, במידה והם מותקנים כראוי.

כיום, אפשר לראות דקים מותקנים בדרכים שונות, לרבות על שפת בריכות שחייה, בחצר של הבית, על מרפסת ועוד.

אנשים רבים דואגים לטיפוח הגינה שלהם לצורך אירוח חברים ואורחים וכדי להרשים אותם, מתקינים דק בחצר, יחד עם פינת ישיבה מהודרת שבאה עם שולחן מודולרי איכותי.

ניתן להתקין דק מסוגים שונים של עץ. סוג העץ הפופולארי ביותר הוא אורן פיני, כיוון שהוא איכותי מאוד, ולמרות האיכות שלו הוא לא יקר במיוחד. עם זאת, מדובר בסוג עץ שמאופיין ברכות מסוימת, ולכן הוא אינו מתאים לשימוש בתור משטח שעליו יישבו רהיטים כבדים, כיוון שהמשקל הכבד יגרום לדק להתעקם.

סוג עץ נוסף שבו משתמשים לייצור דקים הוא איפאה- עץ שמקורו ביערות הגשם בברזיל. סוג זה הוא עמיד מאוד, גם בתנאי אקלים שמאפיינים את אזורנו. משום כך, הוא נחשב להשקעה בטוחה לטווח הרחוק.

סוגים נוספים של עצים שאיתם אפשר לייצר דק הם ארז וסקויה, שגם הם עמידים ויכולים להישמר לתקופה ארוכה. עם זאת, חשוב להתייחס לשימוש שנעשה בדק העשוי מעצים אלו, וכדי לשמור עליהם לאורך זמן חשוב לתחזק אותם בצורה הטובה ביותר. כמו כן, יש לקחת בחשבון את העץ שממנו הם עשויים- עץ ארז או סקויה בריא כמובן שמציע דק עמיד וחזק יותר.

המחירים של דקים משתנים בהתאם לעץ שבו משתמשים, הן מבחינת הסוג והן מבחינת מצבו ה"בריאותי" של העץ.

כדי להשקיע את הכסף בצורה הנכונה, כדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע מנוסים מהתחום, שיוכלו להתאים את הדק למיקום ולאופי השימוש שבני הבית מתכוונים לעשות בו. כמובן שבעלי המקצוע גם יוכלו גם לתכנן את הדק כך שיתאים לשטח שבו רוצים להתקין אותו, לפי גודל השטח ויחס רצוי בינו לבין הדק.

תחזוקה נכונה של דק

כדי ליהנות לאורך זמן מהיופי והנוחות שהדק מציע, חשוב לתחזק אותו ולשמור עליו בצורה הנכונה. כמובן שניקוי הוא דבר בסיסי שצריך לבצע, ולו רק כדי לתת לדק מראה אסתטי ונעים לעין. אך יש דברים חשובים מעבר לניקיון.

הניקיון של הדק הוא פשוט למדי, ולא צריך יותר מאשר סמרטוט לח. מה שיותר חשוב הוא הגנה על הדק מפני מזיקים ותנאי מזג אוויר קיצוניים שיכולים להשפיע עליו, לגרום לו עיוותים, כתמים, חריצים וכן הלאה.

תחזוקה של דק כוללת גם בדיקה תקופתית ותיקונים אסתטיים במידת הצורך.

דילוג לתוכן